close

這首也是收錄在Yes

這首Shine,前奏較長,而這首歌是一首長達六分鐘的歌。但是,他的歌詞真的寫得很好,看第一段就知道,第一段就像是在說故事一樣,而且他用了太陽和月亮來比喻朋友間的情感,真的很有意義唷!

 

undefined

 


Shine 光亮

 

Once upon a time there was a meeting of minds

從前從前,天上有個會議

The sun and the moon made a deal with the sky

太陽和月亮跟天空締結了一個契約

One would take the morning and the other the night

太陽會在早上照亮世界,而月亮負責晚上

Together they would blanket the world with light

他們將一起攜手用光亮守護這個世界

But the moon had a shadow, he felt like a liar

但月亮知道他無法發光,他認為他就像個騙子一樣

The sun was the only one who carried the fire

而太陽卻是唯一那個可以發亮發光的人

The sun saw this, she kept on glowing

太陽知道一切後,她便不眠不休地發著光

Bound to the moon, never saying, "you owe me"

太陽把光亮借給月亮,卻從不對月亮說「這是你欠我的」

 

She said I'll shine on you (shine on you)

她說我將成為你的光亮

I will shine on you (shine on you)

我將成為你的光亮

I will shine on you (shine on you)

我將成為你的力量

I will shine on you

我將給你我的愛

 

I keep a lamp over you, glowing in my heart

我留住一盞燈給你,它的光亮來自我的心

To keep from tripping over troublesome thoughts in the dark

以便預防你在低落時,被不要緊的煩惱絆倒

We ain't that different, we huddle underneath the same stars

我們並沒有不一樣,都是依偎在同一片星光下

I see who you really are

我看見真正的你

You're every creature, every man, every woman and child

在每個生物,每個人,每個女人,每個小孩中認出你

You're the closest thing I'll ever get to knowing God

擁有了你,我也不需再去認識上帝

Like the sun to the moon, I'll send my love and light

就像太陽之於月亮,我將賦予你我的愛和光

A love like ours, it'll fill the whole sky

就像我們的愛,它將填滿整個天空

 

I'll shine on you (shine on you)

我將成為你的光亮

I will shine on you (shine on you)

我將成為你的光亮

I will shine on you (shine on you)

我將成為你的力量

I will shine on you

我將給你我的愛

I'll shine on you (shine on you)

我將成為你的光亮

I will shine on you (shine on you)

我將成為你的光亮

I will shine on you (shine on you)

我將成為你的力量

I will shine, shine, shine on you

我將成為你的光亮,照亮你整個世界

 

Think of the people that you love the most

想想你最愛的那個人

Send them your light and hope it glows

送給他們你的光和愛,並許願讓它們發光

Say I will shine on you, I will shine on you

說我將成為你的光亮,我將成為你的力量

No matter the distance, the space, or the time

無論距離,無論地點,或者時間

Love travels in the speed of light

愛以光速奔馳

I will shine on you, I will shine on you

我將給你光亮,照亮你的全世界

I will shine on you, I will shine on you

我將給你力量,保護你的全世界

 

And if you forget we are the chosen ones

如果你忘了我們是萬中選一的那對

Turn your eyes to the attention of the morning sun

就再次看看那掛在天上的太陽吧

Wherever you go, however you move

無論你去哪,或你搬去哪

The light is gonna shine directly to you

這光亮會追隨著你的

Let it shine on you (shine on you)

讓它為你閃耀

Let it shine on you (shine on you)

讓它為你發亮

Let it shine on you (shine on you)

讓它為你發光

Yes I'm gonna shine on you

我將成為你的光亮

I will shine on you (shine on you)

我將成為你的力量

I will shine on you (shine on you)

我將給你我的愛

I will shine on you (shine on you)

我將永遠支持你

I will shine, shine, shine on you

我將成為你的光亮,照亮你整個世界

arrow
arrow
    全站熱搜

    Elf 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()